18.maj 2016: Trådløs internetopkobling - Wifi:

Der er stadig problemer omkring trådløs opkobling til internettet, jvr. seneste referat fra bestyrelsen. Det vil der vedblivende være, uanset hvor mange anstrengelser og investeringer man ofrer på den bestående løsning. Årsagen hertil er ganske enkelt, at en bygningskonstruktion som feriecentret, i armeret beton og med 3 lags vinduer, ikke umiddelbart er egnet til trådløs kommunikation med den stabilitet der er nødvendig ifm. Wifi. Det burde man have været opmærksom på ifm. projektering af renoveringsprojektet! Derfor foreslås det, at de ejere, der ønsker trådløs internetkommunikation i Wifi kvalitet, selv investerer i tilkobling af en router til den internettilslutning, der i forvejen findes i hver enkelt lejlighed. Routeren kan erhverves for få hundrede kr., den vil give mulighed for bl.a. anvendelse af IPad i de enkelte lejligheder, og der vil endelig være en nytteværdi af den investering, som man i sin tid foretog i forb.m. cabling af hele centret. Det kan ikke være rimeligt, at Ejerforeningen skal blive ved med at ofre penge og ressourcer på et problem, som grundlæggende skal løses som en installation i tilknytning til den enkelte lejlighed. Ideen er hermed givet videre til behandling af bestyrelsen.

Ole Thellufsen D109      (videresendt til bestyrelsen d. 20 maj 2016)

25. maj 2016

Svar - fra bestyrelsens referat nr. 112 i forb.m Internet - wifi

Prima-net starter arbejdet op i uge 22. Vi henstiller til at alle private routere fjernes straks, da de modarbejder løsningen.

 

Ulemper og fordele formuleret af Prima-net.

 

Ulemper ved at folk selv tager egne routere med:

  1. Vi har ikke styr på hvilke frekvenser der bliver brugt hvor (og der er kun 11 kanaler at vælge imellem)

  2. Vi har ikke styr på om der er tændt eller slukket for de forskellige routere.

  3. Vi har ikke mulighed for at kontrollere båndbredden.

  4. Vi har ikke mulighed for at lave lognings-server.

  5. Der bliver ligeså mange netværksnavne som der er trådløse routere.

  6. For fuldstændig dækning skal der være en i næsten hver lejlighed.

  7. Svært at hjælpe de enkelte ejere, med dårligt net, pga. varierende mærker af trådløse routere.

 

Fordele ved Prima-nets hotspot-løsning:

  1. Alle trådløse AP’ere bliver strømforsynet centralt fra, og er nemmere at genstarte.

  2. Trådløse routere slukker ikke når ejere slukker for strømmen i lejligheden.

  3. El til routeren bliver betalt over fællesudgifter og er ikke en byrde for den enkelte ejer.

  4. Et netværksnavn.

  5. Dynamisk valg af frekvens/kanal.

  6. Reduceret trådløse routere til 25 stk.

  7. Reduceret trådløse kanaler.

  8. Mulighed for bredbåndsstyring.

  9. Rigtig hotspot login. Dvs. vi ved hvem der bruger hvilken kode, og nettet hvornår.

  10. Alt i alt en løsning med højere båndbredde for alle.

8. maj 2016: Afskallet maling på altan

Til bestyrelsen Hej alle Vi har et problem med afskallet maling på altanen. Er det noget der efterfølgende bliver repareret, eller skal jeg selv i gang med hvidte-kosten?

Venlig hilsen

Bente & Manfred Sørensen A206

PS: Jeg synes at bestyrelsen har udført og udfører et imponerende stykke arbejde.

(videresendt til bestyrelsen d. 9. maj 2016)

25. maj 2016

Svar - Bestyrelsens opfordrer til, at man henvender sig til

tilsynsførende Kurt Andreasen - mail: KA@mogenshansen.dk

23.april 2016: Fejl og mangler : 

Det ser ud til at brolæggeren har været her, han har desværre glemt at skifte en knækket flise på vores terasse. Den hvide maling skaller en del ved loftet på vores terasse, og under bordet ☺ Er det nok at skrive her eller skal vi også skrive til arkitekten

Hilsen

Svend og Gitte Strangholt A103    (videresendt til bestyrelsen d. 23 april 2016)

25. maj 2016

Svar - Bestyrelsens opfordrer til, at man henvender sig til

tilsynsførende Kurt Andreasen - mail: KA@mogenshansen.dk

18.marts 2016:

Kære Jan - tak for et kæmpe arbejde sammen med de øvrige bestyrelsesmedlemmer - jeg tager hatten af for jeres store arbejde og ikke mindst gode resultater på trods af en "lille gruppe"..... Jeg vil gerne bede dig sende denne mail ud til ejerne hvis muligt, da jeg desværre ikke kan komme til GF'en.

 

Kære alle boligejere

Blot et indspark: vil den "lille gruppe" så næste gang ikke betale for legepladsen eller indendørs pool eller eller??....Jeg har aldrig set et feriecenter uden en reception og hermed skal alle lejl. selvfølgelig bidrage hertil. Ellers må vedkommende ejer jo købe et sommerhus. Under Dayz har alle bidraget indirekte til receptionen i brugsretsvederlaget til Bjarne (selvom det ikke står direkte), og dette skal selvfølgelig som min. fortsætte - at alle skal bidrage til en reception på den ene eller anden måde i et FERIECENTER burde stå soleklart! Den "lille gruppe" bruger altså aldrig minigolf eller får sat film på i biografen eller lejer bordtennis i receptionen (nej de sidder kun i deres lejlighed og kunne aldrig finde på at benytte aktiviteterne - det gælder "selvfølgelig" også deres gæster?)....Det er "vores" ApS som i bund og grund ejer receptionen inkl. risikoen herfor fremadrettet (dette specielt hvis samarbejdet med Danland pludselig stoppes i fremtiden) OG "vores" ApS vil altid have en opgave i, at der altid skal være en reception i live (af et eller andet omfang). Derfor uanset hvilken måde den "lille gruppe" vil undgå at betale for receptionen fremadrettet, så skal der selvfølgelig betales som alle har gjort fremadrettet på den ene eller anden måde. Jeg er helt tryg ved at bestyrelsen får dette løst så alle bidrager!

Sjældent i mit liv har jeg set noget lignende for at undgå at betale for noget som alle bør gøre pr. automatik og som altid har været meningen....Vores vedtægter er desværre lavet så én enkelt ejer kan gøre indsigelser - det er ikke hensigtmæssigt. Desværre er der ikke blot i vedtægterne en flertalsafgørelse/beslutning eller et stort flertal 2/3 muligt (hvilket er normalt - vedtægterne er ikke lavet ud fra de udfordringer vi/bestyrelsen har været igennem med Bjarne desværre), men hvis vores vedtæger eventuelt er en hemsko skal dette jo ikke gøre at "en lille gruppe" tror de kan slippe for en udgift som alle selvfølgelig skal dække. Ja undskyld det bør være sund fornuft uanset eventuel jura.

Ole jeg vil gerne frabede mere info fra dig, eftersom der absolut intet konstruktivt kommer fra din person - der er ingen respekt fra dig og din lille gruppe uanset om denne modsatte gruppe udgør 70-80-90%-98%, hvilket i sig selv er sørgeligt. Hermed er eventuel samarbejde spild af tid for begge parter.

Håber at bestyrelsen og flertallet nok skal få alle til at bidrage fremadrettet til receptionen på den ene eller anden måde....

Med venlig hilsen

Lars T. Nielsen E126

3.marts 2016 Aftale med Danland om udlejning:

Bestyrelsen har tidligere stillet i udsigt, at ovennævnte rammeaftale ville blive lagt ud på hjemmesiden. Det er endnu ikke sket. Jeg opfodrer til, at det sker i god tid inden den kommende generalforsamling d. 19. Marts, hvor spørgsmålet om reception er på dagsordenen.

Ole Thellufsen D109      (videresendt til bestyrelsen d. 4 marts 2016)

Please reload

Ejerforeningen Feriecenter Kattegat / +45 30537632 / ejerkat@gmail.com /        webmaster +45 23393242 / © 2015 Karmark.

Ejerforeningen Feriecenter Bønnerup Strand / webmaster +45 23393242 / larskarmark@gmail.com  © 2015 Karmark

  • Facebook App Icon